FAQ

Här hittar du de mest frågade frågorna. Om du inte hittar svaret du söker ber vi dig kontakta oss på support@brightmond.com eller läsa våra villkor.
  • Våra produkter tillverkas enligt Brightmonds högkvalitetsstandard och är CE-, ROHS- och FCC-certifierade. Din produkt täcks av vår begränsade garanti mot eventuella tillverkningsfel begränsade till elektricitet och passform. Garantin för en sminkspegel är giltig under tolv (12) månader från köpdatumet. Brightmond garantin för ett Brightmond Mirrorcase gäller för en period av tolv (12) månader. Eventuella fel på våra produkter (men inte skador orsakade av slitage) som uppstår under denna tid som ett resultat av normal användning kommer antingen att repareras eller ersättas på bekostnad av Brightmond. Om du köper från e-handelsplattformar som eBay och Groupon eller en obehörig tredjepartsleverantör på Amazon finns det en risk att du får en produkt som använts eller är defekt. Brightmond kommer inte att uppfylla några garantikrav för produkter som köps från någon annan återförsäljare än Brightmond.

    Produkten måste ha köpts från Brightmond.com. Konsumenten måste visa köpbevis från nätbutiken. Produkten måste returneras i sitt ursprungliga paket. Om kunden inte har originalpaketet för sminkspegeln debiteras kunden för ett nytt paket (15 EUR) plus frakt (8 EUR). Om kunden inte har originalpaketet för Brightmond Mirrorcase debiteras kunden (8 EUR) plus frakt (3 EUR).

    Om du upplever några skador på din produkt som anses täckas av vår garanti, kan du kontakta vår kundtjänst genom att skicka en begäran i vårt kontaktformulär för att få ytterligare hjälp. Vi rekommenderar att du skickar anspråket så snabbt som möjligt efter att du har märkt skadan eller defekten. För att underlätta och påskynda processen, vänligen inkludera följande information när du kontaktar oss:

    -Ordernummer (om din produkt är en gåva måste du kontakta den som köpte den för att du ska få köpbeviset).

    - Bilder på produkten och skadan.

    - Kvitto.

    Din aktuella adress information:

    - För- och efternamn

    - Gatuadress

    - Postkod

    - Land, stad

    - Telefonnummer
  • -Fel och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten eller en naturkatastrof.
    -Fel eller skador orsakade av felaktig användning, slarv (slag, stick, krossning, trasigt spegelglas, etc.) eller olyckor.
    -Fel eller skador orsakade av egna reparationer eller modifieringar.
    -Skador på grund av att hänga metall så som smycken eller anliknande på glödlamporna. (Gäller Sminkspeglar).

    Misslyckande att följa vård- eller användarinstruktioner ogiltigförklarar denna garanti.
  • Vi strävar efter att se till att du får din beställning så snabbt som möjligt. När din beställning har skickats fram, behandlar lagret sedan din beställning följande arbetsdag. Den plockas, packas och skickas sedan. När det är på väg till dig får du ett e-postmeddelande som innehåller din spårningsinformation.

    Observera att beställningar som görs efter kl. 12.00 inte är garanterade att skickas samma dag. Paket transporteras inte eller levereras inte på helger och lokala helgdagar. Medan vi alltid strävar efter att få våra beställningar levererade i tid, erkänner vi att det oförutsebara är oundvikligt. Externa faktorer utanför Brightmonds och dess kurirkontroll, såsom extrema väderförhållanden och tekniska fel, kommer ibland att orsaka förseningar, och vi ber om ditt tålamod och förståelse när de gör det. Observera också att under kampanjer eller lanseringar kan leveranstiderna vara längre än vanligt.
  • När en beställning har skickats, kan vi inte ändra de beställda produkterna eller den valda mängden. I den här situationen föreslår vi att du kontaktar oss och avbryter den felaktiga ordern. Därefter rekommenderar vi att du gör en ny order med dina önskade artiklar på vår webbplats när du vill.
    Om du vill ta bort din order ber vi dig kontakta oss. Om vi inte kan ta bort din order innan den skickats iväg kommer vi kontakta vår leveransfirma och be att paketet ska skickas tillbaka till oss. När paketet är returnerat till oss kommer vi utföra en återbetalning till ditt konto och meddela dig via mejl.
  • Om du for felaktig order eller om din order inte kommit fram ber vi dig kontakta oss omedelbart på support@brightmond.com så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig. Brightmond ansvarar dock inte för paket när bevis på leverans är genererat.
  • Vi erbjuder gratis returer och utbyten av våra produkter i Sverige. Om du vill returnera eller byta en produkt utanför Sverige betalar du som kund för retursändningen. För leveransadress och fraktkostnad, se våra vanliga frågor. Du har rätt att returnera produkter som köpts direkt från Brightmond.com inom 14 dagar efter att du har mottagit varan för en full återbetalning. Produkten / produkterna måste vara oanvända - i originalförpackning med etiketter och skyddande klistermärken intakta - och fortfarande i samma, nya skick som vid mottagning. Produkter som köps direkt från Brightmond.com kan returneras till vårt lager med en leveransetikett, som vi kommer att tillhandahålla enligt ditt krav. Om din retur är godkänd, kommer en full återbetalning att ges för din beställning. När en återbetalning har utfärdats i vårt system kan du förvänta dig att den kommer att synas på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar..

    Obs: Returer och utbyten gäller endast för oanvända varor.

    För returer och utbyten, kontakta oss först på support@brightmond.com. Observera att vi inte erbjuder en direkt utbytningstjänst. Returer och utbyten kan ta 2-3 veckor att behandla.
  • Vi erbjuder gratis returer och utbyten av våra produkter i Sverige. Om du vill returnera eller byta en produkt utanför Sverige betalar du som kund för retursändningen. För leveransadress och fraktkostnad, se våra vanliga frågor. Du har rätt att returnera produkter som köpts direkt från Brightmond.com inom 14 dagar efter att du har mottagit varan för en full återbetalning. Produkten / produkterna måste vara oanvända - i originalförpackning med etiketter och skyddande klistermärken intakta - och fortfarande i samma, nya skick som vid mottagning. Produkter som köps direkt från Brightmond.com kan returneras till vårt lager med en leveransetikett, som vi kommer att tillhandahålla enligt ditt krav. Om din retur är godkänd, kommer en full återbetalning att ges för din beställning. När en återbetalning har utfärdats i vårt system kan du förvänta dig att den kommer att synas på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar..

    Obs: Returer och utbyten gäller endast för oanvända varor.

    För returer och utbyten, kontakta oss först på support@brightmond.com. Observera att vi inte erbjuder en direkt utbytningstjänst. Returer och utbyten kan ta 2-3 veckor att behandla.
  • Brightmond accepterar alla större kreditkort samt andra lokala betalkort och faktureringsalternativ. Alla tillgängliga betalningsalternativ för ditt område kommer att visas på kassasidan när du har angett leveranslandet.

    Efter att ha gjort en beställning skickar vi en bekräftelse på ditt köp till din e-postadress. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta all kontakt med vår kundsupport i relation till ditt köp. Din transaktions- och betalningsinformation hanteras direkt av Adyen, vår leverantör av betaltjänster, med säker kryptering och under strikta bankstandarder.. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller nås av andra parter än din bank - inklusive Brightmond.
  • Alla priser som anges i EU på Brightmond.com inkluderar moms i enlighet tillämplig lagstiftning. Om en beställning görs från ett land utanför EU, är priserna exklusive moms. Beställningar som skickas till länder utanför EU kan bli föremål för lokal moms, importtullar och / eller skatter som tas ut när ditt paket når din leveransadress. Du ansvarar för betalningen av sådana importtullar och skatter. Momsen kommer att baseras på ditt totala ordervärde, oavsett om din beställning omfattas av en kampanj. Det bör noteras att Brightmond inte har någon kontroll över dessa avgifter och eftersom dessa avgifter är olika i olika länder kan Brightmond inte förutsäga beloppet. Kontakta ditt lokala tull- och / eller skattekontor för mer information.
  • Efter att ha gjort en beställning skickar vi en bekräftelse på ditt köp till din e-postadress. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta all kontakt med vår kundsupport i relation till ditt köp. Din transaktions- och betalningsinformation hanteras direkt av Adyen, vår leverantör av betaltjänster, med säker kryptering och under strikta bankstandarder.. Dina kreditkortsuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller nås av andra parter än din bank - inklusive Brightmond.